Heinäkuussa markkinoille tuleva uusi MFS9.9CY-malli korvaa kestosuosikki MFS9.8B moottorin. Perusrakenne on samaa luotettavaa tekoa kuin edeltäjässään.

Moottorin sylinteritilavuus on säilynyt ennallaan 209cm3, mutta muuten moottori on kokenut massiivisia uudistuksia ja on siten täysin uusi malli.


Merkittävin uusi ominaisuus on ainoana kokoluokassaan polttoaineen suihkutus (EFI), jonka ansiosta käyttö on entistä vaivattomampaa. Moottorinohjausyksikkö hoitaa käyttäjän puolesta esim. kylmäkäynnistykseen liittyvän polttoaineseoksen rikastamisen. Moottori tarvitsee vain vedon käynnistimestä. Sähkökäynnisteisissä malleissa ei sitäkään, vain kääntö avaimesta tai napin painallus.
Mallivalikoima on samanlainen kuin edeltäjässään ja lisänä on valkoinen väri valittavissa lyhyt- ja pitkärikisissä käsikäynnisteisissä MFS9.9CYS/L-moottoreissa.
Moottori on saatavissa täysin käsikäynnisteisenä kahvaohjauksella, sähkö- ja käsikäynnisteisenä kahva- tai kaukohallintaohjauksella sähkökipin kanssa. Kaikki mallit lyhyt- tai pitkärikisinä.